Cieľ: Rozvíjať a zdokonaľovať kompetencie učiteľov primárneho vzdelávania v oblasti rozvoja logického myslenia a kreativity žiakov na prvom stupni základnej škole. Stimulovať imaginatívne schopností učiteľov na rozvíjanie ich fantázie, predstavivosti a obrazotvornosti
Vyučovanie anglického jazyka bez materiálov a s minimálnymi učebnými pomôckami - je vzdelávací program, ktorý vychádza z prístupu Dogme ELT alebo inak povedané Teaching Unplugged.
Ciele vzdelávacieho programu:
Hlavný cieľ: Aktualizovanie, prehlbovanie a rozšírenie kompetencií učiteľov primárneho vzdelávania v oblasti pedagogickej diagnostiky a rozvoja čitateľských schopností zameraných na porozumenie čítaného textu.
Špecifické ciele:
1. Rozvíjať a aktualizovať znalosti identifikovať a charakterizovať úroveň čitateľských schopností žiakov.
2. Prehĺbiť poznatky o východiskách čítania s porozumením podľa PIRLS.
3. Rozšíriť schopnosť poznať a vybrať vhodné stratégie a metódy na rozvoj čítania s porozumením s využitím hrových aktivít.
4. Rozvíjať spôsobilosť aplikovať vlastné učebné texty v edukačnej činnosti.
Ciele vzdelávacieho programu:
Hlavný cieľ: Aktualizovanie, prehlbovanie a rozšírenie kompetencií učiteľov primárneho vzdelávania v oblasti pedagogickej diagnostiky a rozvoja čitateľských schopností zameraných na porozumenie čítaného textu.
Špecifické ciele:
1. Rozvíjať a aktualizovať znalosti identifikovať a charakterizovať úroveň čitateľských schopností žiakov.
2. Prehĺbiť poznatky o východiskách čítania s porozumením podľa PIRLS.
3. Rozšíriť schopnosť poznať a vybrať vhodné stratégie a metódy na rozvoj čítania s porozumením s využitím hrových aktivít.
4. Rozvíjať spôsobilosť aplikovať vlastné učebné texty v edukačnej činnosti.
Cieľ vzdelávacieho programu:
Rozvíjať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov základných a stredných škôl v oblasti finančnej výchovy zameranej na efektívne riadenie osobných financií s cieľom zvýšenia úrovne finančnej gramotnosti vlastnej a sprostredkovane zvýšenia finančnej gramotnosti žiakov ZŠ a SŠ.
Cieľová skupina:- Pedagogický
zamestnanec v kategóriách: učiteľ, majster odbornej výchovy
- Pedagogický zamestnanec v kariérovom stupni: samostatný pedagogický zamestnanec,
- Pedagogický zamestnanec s prvou atestáciou, pedagogický zamestnanec
s druhou atestáciou.
Vzdelávací program ponúka možnosť rozvíjania
personálnych a interpersonálnych komunikačných zručností žiakov a učiteľov
prostredníctvom efektívnej komunikácie založenej na adekvátnej korekcii
verbálnej a neverbálnej komunikácie v súčasnej školskej praxi. Metodické
inšpirácie sú orientované na rozvíjanie komunikačných zručností a kognitívnych
kompetencií (adekvátne komunikovať s prihliadnutím na komunikačnú situáciu,
neverbálne sa vyjadrovať, chápať neverbálnu komunikáciu a verejne prezentovať a
obhájiť vlastný názor, premyslene usmerňovať vlastný verbálny a neverbálny
prejav), ktoré ovplyvňujú aj schopnosti žiakov uplatniť sa na trhu práce a v
súkromnom živote.
Hlavný cieľ vzdelávacieho programu: Udržanie si profesijných kompetencií učiteľov potrebných na štandardný výkon pedagogickej činnosti - poznávanie a zlepšovanie kvality edukačnej činnosti v súlade s najnovšími vedeckými poznatkami a spoločenskými potrebami.
Druh kontinuálneho vzdelávania: aktualizačné vzdelávanie
Forma kontinuálneho vzdelávania: prezenčná 48 hodín a dištančná 12 hodín, spolu 60 hodín
Cieľ vzdelávania: Vedieť interpretovať výsledky svojho pedagogického skúmania.
Začiatok vzdelávania: 29. november 2016 Koniec vzdelávania: 8. jún 2017
Vedúci skupiny: Boris Sihelsky
Rozvoj zručností a kompetencií učiteľov na uplatňovanie environmentálnej výchovy ako prierezovej témy vo vyučovacom procese.